Algemene voorwaarden
Artikel 1. Definities
Simply Move It: de gebruiker van deze algemene voorwaarden, gevestigd te Rotterdam, die sportieve programma’s en trajecten voor bedrijven aanbiedt ter bevordering van fitheid en teamverbinding.
Klant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon (doorgaans een bedrijf/werkgever) die met Simply Move It een overeenkomst aangaat voor afname van diensten.
Deelnemer: de individuele persoon (bijvoorbeeld werknemer van de klant) die deelneemt aan een sportief traject of evenement georganiseerd door Simply Move It.
Overeenkomst: de overeenkomst tussen Simply Move It en de klant op grond waarvan Simply Move It haar diensten verleent.
Traject: het sportieve programma, pakket of de dienstverlening die Simply Move It voor de klant uitvoert, bijvoorbeeld een trainingscyclus, workshopreeks of (maatwerk) evenement zoals op de website of in een offerte beschreven.
Website: de website van Simply Move It, te weten www.simplymoveit.nl, inclusief alle subpagina’s.
Artikel 2. Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen en overeenkomsten tussen Simply Move It en de klant, alsook op het gebruik van de Simply Move It website. Eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de klant worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.
Afwijkingen of aanvullingen op deze algemene voorwaarden zijn alleen bindend indien deze schriftelijk (waaronder per e-mail) door Simply Move It zijn bevestigd. In geval van conflict tussen de overeenkomst en deze voorwaarden, prevaleert hetgeen in de schriftelijke overeenkomst expliciet is vastgelegd.
Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig blijkt of vernietigd wordt, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht. Simply Move It en de klant zullen in dat geval in overleg treden om een vervangende bepaling op te stellen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht worden genomen.
Simply Move It kan deze algemene voorwaarden van tijd tot tijd wijzigen. Gewijzigde voorwaarden gelden echter uitsluitend voor nieuwe overeenkomsten of trajecten. Voor reeds lopende trajecten blijven de bij aanvang overeengekomen voorwaarden van kracht, tenzij de klant schriftelijk instemt met de toepassing van de gewijzigde voorwaarden.
Artikel 3. Aanbod en informatie
Alle aanbiedingen, prijzen en informatie op de website of in brochures/offertes van Simply Move It zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld. Kennelijke typfouten of vergissingen in publicaties binden Simply Move It niet.
Bezoekers van de website kunnen online een aanvraag of contactverzoek indienen voor een traject. Zo’n aanvraag geldt enkel als een uitnodiging aan Simply Move It om een offerte uit te brengen – er komt nog geen overeenkomst tot stand door het enkel indienen van een aanvraag. Simply Move It zal na een aanvraag contact opnemen met de bezoeker (potentiële klant) om de wensen te bespreken en eventueel een vrijblijvend voorstel toe te sturen.
Offertes van Simply Move It zijn gebaseerd op de informatie die door de klant is verstrekt. De klant staat ervoor in dat hij daarbij alle relevante informatie volledig en correct heeft gegeven. Een offerte heeft, tenzij anders aangegeven, een geldigheidsduur van 14 dagen.
Een offerte wordt pas bindend (vormt een aanbod) wanneer deze door een daartoe bevoegde vertegenwoordiger van Simply Move It is ondertekend of per e-mail verstuurd. Simply Move It behoudt zich het recht voor om een aanvraag of opdracht te weigeren, bijvoorbeeld indien uitvoering redelijkerwijs niet mogelijk is of capaciteit ontbreekt.
Artikel 4. Totstandkoming van de overeenkomst
Een overeenkomst tussen Simply Move It en de klant komt tot stand op het moment dat de klant schriftelijk (waaronder per e-mail) akkoord gaat met een door Simply Move It uitgebrachte offerte of voorstel, dan wel een aparte dienstverleningsovereenkomst door beide partijen is ondertekend.
Indien de klant via de website direct een standaard pakket boekt (indien deze functionaliteit beschikbaar is), ontvangt de klant een bevestiging per e-mail. Ook in dat geval komt de overeenkomst pas tot stand nadat Simply Move It de boeking expliciet heeft bevestigd.
Na totstandkoming van de overeenkomst zullen de afspraken over het traject (zoals de inhoud, duur, locatie(s), data en tarieven) schriftelijk worden vastgelegd, bijvoorbeeld in de vorm van een plan van aanpak of bevestigingsbrief. Eventuele later overeengekomen wijzigingen in het traject dienen eveneens schriftelijk te worden bevestigd door Simply Move It.
Een eventueel overeengekomen (voorafgaande) intake of nulmeting maakt deel uit van het traject. De uitkomst daarvan kan gebruikt worden om de inhoud van het programma nader af te stemmen, in onderling overleg met de klant.
Artikel 5. Uitvoering van de dienstverlening
Simply Move It zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en met de nodige vakmanschap uitvoeren. Er is echter sprake van een inspanningsverplichting; Simply Move It garandeert niet dat met de trajecten een specifiek beoogd resultaat (bijv. een bepaald fitnessniveau) behaald wordt, aangezien dit mede afhankelijk is van de inzet en omstandigheden van de deelnemers.
Simply Move It bepaalt – in samenspraak met de klant – de wijze waarop het traject wordt uitgevoerd en door welke trainer(s) of coach(es). Daarbij wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met de wensen van de klant, maar de uiteindelijke invulling (bijv. in het kader van methodiek, groep- of individuele sessies, etc.) blijft aan Simply Move It voorbehouden.
De diensten zullen plaatsvinden op de overeengekomen data/tijdstippen en locaties. Simply Move It kan in overleg met de klant de locatie of het tijdstip wijzigen indien dat voor een goede uitvoering nodig is (bijvoorbeeld bij onvoorziene omstandigheden zoals slecht weer, zie ook overmacht). Eventuele verplaatsingen gebeuren altijd in overleg.
Simply Move It spant zich in om het traject leuk, veilig en motiverend te laten verlopen. Er wordt gestart met een nulmeting en afgesloten met een eindmeting indien dat onderdeel is van het traject. Tussentijds kan Simply Move It voortgang en feedback rapporteren aan de klant, bijvoorbeeld via tussentijdse evaluaties of dashboards, zoals overeengekomen.
Simply Move It kan naar eigen inzicht aanvullende specialisten of partners inschakelen voor onderdelen van het traject (bijvoorbeeld een sportfysiotherapeut voor een workshop), indien dit de kwaliteit ten goede komt. Simply Move It blijft in dat geval richting de klant verantwoordelijk voor de juiste uitvoering van de overeenkomst.
Artikel 6. Verplichtingen van de klant en deelnemer
De klant zorgt ervoor dat alle informatie die Simply Move It nodig heeft voor het uitvoeren van het traject tijdig wordt verstrekt. Dit omvat onder andere informatie over het beoogde doel, het aantal deelnemers, contactpersonen, relevante interne regels van de klant, enzovoort.
De door de klant verstrekte gegevens dienen correct en volledig te zijn. Simply Move It mag bij de uitvoering uitgaan van de juistheid van deze informatie. Schade ontstaan doordat de klant onjuiste of onvolledige informatie heeft gegeven, is voor risico van de klant.
De klant en diens deelnemers gedragen zich op locatie en tijdens de trainingen op correcte wijze en volgen alle door Simply Move It gegeven instructies en veiligheidsaanwijzingen op. De klant zal zijn medewerkers/deelnemers hierop attenderen. Indien een deelnemer zich misdraagt of de goede uitvoering van het traject belemmert (bijvoorbeeld door onder invloed te zijn van alcohol of drugs, of door ordeverstoring), heeft Simply Move It het recht die persoon van (verdere) deelname uit te sluiten of de sessie te beëindigen. In zo’n geval blijft de volledige overeengekomen prijs verschuldigd, onverminderd het recht van Simply Move It op vergoeding van eventuele extra schade of kosten.
De klant draagt er zorg voor dat de deelnemers geschikt zijn om fysiek deel te nemen aan de beoogde activiteiten. Deelnemers verklaren dat zij naar beste weten gezond zijn en fysiek in staat om mee te doen; eventuele bekende medische kwesties of beperkingen moeten vooraf aan Simply Move It (en de trainers) worden gemeld. Bij twijfel over de gezondheid raadt Simply Move It aan dat de deelnemer eerst een arts raadpleegt alvorens deel te nemen.
De deelnemers dienen tijdens de trainingen geschikte sportkleding en –schoeisel te dragen, afgestemd op de aard van de activiteit en de weersomstandigheden.
De klant informeert Simply Move It tijdig over specifieke interne regels of eisen die van toepassing zijn op de locatie van de klant (bijvoorbeeld toegangseisen, huisregels) zodat hier rekening mee gehouden kan worden.
Indien de klant tussentijds wezenlijke wijzigingen wenst in het traject (bijvoorbeeld extra deelnemers, andere doelstelling of uitbreiding/verlenging van het programma), dient de klant dit zo spoedig mogelijk kenbaar te maken. Simply Move It zal trachten aan redelijke wijzigingsverzoeken te voldoen, maar is daartoe niet verplicht als dat in redelijkheid niet mogelijk is. Meerwerk of extra kosten door dergelijke wijzigingen worden aanvullend in rekening gebracht, nadat dit vooraf is overlegd met de klant.
Artikel 7. Tarieven en betaling
De voor het traject verschuldigde prijs (vergoeding) wordt vooraf overeengekomen, bijvoorbeeld aan de hand van het gekozen pakket of maatwerkofferte. Alle genoemde prijzen zijn exclusief btw, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld (aangezien Simply Move It zich primair op B2B-dienstverlening richt).
Simply Move It zal na totstandkoming van de overeenkomst een factuur sturen voor (deel)betaling van het traject. In de regel wordt bij korte trajecten (bijv. een workshop of event) 100% vooraf gefactureerd, en bij langere trajecten kan in termijnen gefactureerd worden (bijvoorbeeld 50% bij aanvang, 50% na afloop), zoals gespecificeerd in de offerte.
Betaling dient te geschieden binnen de op de factuur vermelde betalingstermijn. In de meeste gevallen hanteert Simply Move It een betalingstermijn van 14 dagen na factuurdatum.
Indien de klant niet tijdig (volledig) betaalt, heeft Simply Move It het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten totdat het openstaande bedrag is voldaan. Bovendien is de klant, zonder nadere ingebrekestelling, vanaf de vervaldatum van de factuur wettelijke (handels)rente verschuldigd over het openstaande bedrag.. Alle redelijke kosten, zowel gerechtelijk als buitengerechtelijk, die Simply Move It moet maken vanwege de late betaling, komen eveneens voor rekening van de klant.
Bezwaar tegen (onderdelen van) een factuur dient binnen 10 werkdagen na factuurdatum schriftelijk kenbaar te worden gemaakt. Dit schort de betalingsverplichting niet op voor het niet-betwiste gedeelte.
Eventuele restitutie van vooruitbetaalde bedragen (bijvoorbeeld indien een traject niet volledig kon worden uitgevoerd) geschiedt slechts in overleg. Zonder schriftelijke instemming van Simply Move It is de klant niet gerechtigd betalingen te verrekenen met eventuele tegenvorderingen.
Artikel 8. Annulering en verzetten van afspraken
Annulering door de klant (individuele sessies): Indien de klant een geplande trainingssessie, workshop of ander evenement binnen het traject wil annuleren of verplaatsen, dient hij dit uiterlijk 48 uur van tevoren aan Simply Move It door te geven. Bij tijdige annulering (>48 uur vooraf) zullen partijen in overleg een nieuwe datum plannen, zonder extra kosten. Bij annulering binnen 48 uur voor de aanvang van de betreffende sessie heeft Simply Move It het recht om de sessie volledig in rekening te brengen of te laten vervallen zonder recht op inhaal of restitutie.
No-show/deelnemer afwezig: Indien een of meerdere deelnemers van de klant niet op komen dagen of last-minute verhinderd zijn, wordt de sessie desondanks geacht te zijn geleverd. Er vindt geen restitutie of extra inhaalmoment plaats voor individuele deelnemers die absent zijn, tenzij anders overeengekomen (bijvoorbeeld in geval van een vervangende deelnemer of bijzondere omstandigheden).
Annulering gehele traject door de klant: Indien de klant de overeenkomst in zijn geheel wenst te annuleren of tussentijds te beëindigen, dient dit zo spoedig mogelijk schriftelijk te worden gemeld. Annulering van een vastgelegd traject kort voor de startdatum kan leiden tot kosten; bij annulering binnen 14 dagen voor de geplande start is de klant – naar redelijkheid en in overleg – gehouden de door Simply Move It reeds gemaakte voorbereidingskosten en/of een percentage van de trajectkosten te vergoeden. Zodra een traject is gestart, is tussentijdse opzegging in principe niet mogelijk zonder volledige betaling, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
Annulering door Simply Move It: In het uitzonderlijke geval dat Simply Move It een trainingsafspraak moet annuleren (bijvoorbeeld wegens onvoorziene ziekte van de trainer), zal dit zo snel mogelijk aan de klant worden gemeld en zal in overleg een alternatieve datum of oplossing worden aangeboden. Een dergelijke annulering door Simply Move It geeft de klant geen recht op schadevergoeding; wel mag de klant bij een niet ingehaalde sessie rekenen op creditering of terugbetaling van het betreffende deel van de kosten.
Wijziging door de klant: Wenst de klant een gepland onderdeel van het traject te wijzigen (bijvoorbeeld de locatie, tijdstip of inhoud), dan dient hij dit eveneens >48 uur van tevoren te verzoeken. Simply Move It zal waar mogelijk tegemoetkomen aan redelijkerwijze uitvoerbare wijzigingen. Eventuele extra kosten als gevolg van een wijziging (bijv. andere locatiehuur, extra reistijd) worden aan de klant doorberekend nadat daarover overleg heeft plaatsgevonden.
Wijziging door Simply Move It: Simply Move It behoudt zich het recht voor om in geval van onvoorziene omstandigheden een training of activiteit aan te passen in vorm of inhoud, mits de kern van het traject behouden blijft. Bijvoorbeeld bij slecht weer kan een buitenactiviteit worden omgezet naar een binnenactiviteit of alternatieve datum. Simply Move It zal de klant tijdig informeren en overleg plegen bij dergelijke wijzigingen.
Artikel 9. Gebruik van foto- en videomateriaal
Tijdens de uitvoering van het traject kunnen door Simply Move It foto’s en/of videobeelden worden gemaakt (bijvoorbeeld van trainingen of het eindevent). De klant en deelnemers gaan ermee akkoord dat Simply Move It dit beeldmateriaal mag gebruiken voor verslaglegging van het traject en promotionele doeleinden in het kader van haar dienstverlening, bijvoorbeeld door publicatie op de website of social media van Simply Move It.
Simply Move It zal bij het gebruik van dergelijke beelden zoveel mogelijk rekening houden met de privacy en reputatie van de betrokkenen. Indien de klant vooraf kenbaar maakt dat bepaalde deelnemers bezwaren hebben tegen herkenbaar in beeld komen, zal Simply Move It dit respecteren en in overleg proberen een passende oplossing te vinden (bijvoorbeeld het beeldmateriaal niet publiceren of de betreffende personen onherkenbaar maken). Ook na publicatie kan op verzoek van de afgebeelde persoon beeldmateriaal worden verwijderd, voor zover dit binnen de invloed van Simply Move It ligt.
Simply Move It zal geen individuele portretten van deelnemers voor puur commercieel gebruik inzetten zonder daarvoor waar nodig aanvullende toestemming te vragen in lijn met de toepasselijke privacywetgeving. Het maken van foto’s/films gebeurt primair om de gezamenlijke beleving vast te leggen en te delen binnen het bedrijf en met een breder publiek ter inspiratie. De klant stemt in met dit gebruik, hetgeen ook intern met de deelnemers gecommuniceerd dient te worden.
Voor zover deelnemers zelf beeldmateriaal (bijvoorbeeld foto’s op social media) delen van hun deelname aan het Simply Move It traject, is dat op eigen verantwoordelijkheid. Simply Move It kan dergelijke posts eventueel reposten of vermelden, maar is niet aansprakelijk voor de inhoud die deelnemers zelf openbaar maken.
Artikel 10. Aansprakelijkheid
Simply Move It is niet gehouden tot vergoeding van enige schade die is veroorzaakt door een omstandigheid die buiten haar macht ligt, of door enig handelen of nalaten van de klant. Hieronder valt bijvoorbeeld schade die voortvloeit uit het niet beschikken over een toereikende gezondheid/conditie van een deelnemer, overschatting van eigen kunnen door de deelnemers, of het niet opvolgen van instructies.
Simply Move It is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook die ontstaat doordat zij is uitgegaan van door de klant onjuist of onvolledig verstrekte gegevens.
Deelname aan de activiteiten en trainingen van Simply Move It geschiedt geheel op eigen risico van de deelnemers. De klant en/of de individuele deelnemer is persoonlijk aansprakelijk voor alle schade (waaronder letsel) die hij of zij oploopt óf veroorzaakt tijdens de training aan zichzelf of aan derden. Simply Move It kan nimmer aansprakelijk worden gesteld voor eventuele blessures, ongevallen, letsel (lichamelijk of geestelijk) of andere schade die ontstaat tijdens of door (het opvolgen van) de trainingen of adviezen van Simply Move It. Eventuele kosten die voortvloeien uit een ongeval of opgelopen letsel (bijv. medische kosten) komen geheel voor rekening van de klant/deelnemer zelf.
De deelnemers dienen te allen tijde de aanwijzingen en veiligheidsregels van Simply Move It op te volgen. Indien een deelnemer dergelijke instructies weigert of naast zich neerlegt, is de klant/deelnemer verantwoordelijk voor alle gevolgen en eventuele schade die daaruit voortvloeit.
Simply Move It aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor vermissing, diefstal, verlies of beschadiging van eigendommen van de deelnemers op de locatie van een training of evenement. De deelnemers worden geacht zelf zorgvuldig om te gaan met hun persoonlijke eigendommen.
Voor elke overeenkomst geldt dat Simply Move It een inspanningsverplichting heeft en geen resultaatsverplichting. Simply Move It kan niet aansprakelijk worden gehouden voor het door de klant niet behalen van een bepaald gewenst resultaat, aangezien dit van meerdere factoren afhankelijk is.
Simply Move It aanvaardt geen aansprakelijkheid jegens de klant voor indirecte schade of gevolgschade (zoals gederfde winst, gemiste besparingen, bedrijfsstagnatie of immateriële schade). Indien Simply Move It desalniettemin aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is die aansprakelijkheid te allen tijde beperkt tot maximaal het bedrag dat haar aansprakelijkheidsverzekeraar in het desbetreffende geval uitkeert, dan wel – indien de verzekeraar niet tot uitkering overgaat – tot maximaal het bedrag dat de klant voor het betreffende traject aan Simply Move It heeft betaald.
De in dit artikel opgenomen beperkingen van aansprakelijkheid gelden niet in geval van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van Simply Move It. Tevens hebben zij geen invloed op wettelijke aansprakelijkheidsbepalingen die niet contractueel te beperken zijn.
Artikel 11. Overmacht
Simply Move It is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de klant indien zij daartoe verhinderd is als gevolg van overmacht. Onder overmacht wordt mede verstaan iedere van de wil van Simply Move It onafhankelijke omstandigheid die nakoming van de verplichtingen tijdelijk of blijvend verhindert, alsook, voor zover daaronder niet reeds begrepen: extreme weersomstandigheden, pandemieën, overheidsmaatregelen, oorlog/oproer, brand, waterschade, natuurgeweld, verkeersstoring, storingen in telecommunicatie of elektriciteit, alsmede ziekte of onverwacht uitval van essentieel personeel (trainer/coach).
In geval van overmacht zal Simply Move It de klant zo spoedig mogelijk informeren, onder vermelding van de verwachte duur en impact. Simply Move It en de klant zullen vervolgens in overleg treden om een passende oplossing te vinden, bijvoorbeeld door de verplichtingen op te schorten of het traject te verplaatsen naar een later tijdstip.
Indien nakoming door Simply Move It door overmacht blijvend onmogelijk wordt of de overmachtssituatie langer dan 30 dagen duurt, hebben beide partijen het recht de overeenkomst schriftelijk (gedeeltelijk) te ontbinden, zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat. Als Simply Move It op het moment van de overmacht al gedeeltelijk prestaties heeft geleverd of nog zal kunnen leveren, en aan dat gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is Simply Move It gerechtigd om het reeds geleverde of leverbare deel separaat te factureren.
Simply Move It is niet aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt door de overmachtsituatie, zoals bijv. het afgelasten van een gepland evenement wegens storm. Wel zal Simply Move It zich inspannen om, waar mogelijk, een alternatieve invulling te bieden of de activiteit op een later tijdstip alsnog uit te voeren.
Artikel 12. Intellectuele eigendom
Alle intellectuele eigendomsrechten op de door Simply Move It ontwikkelde programma’s, concepten, documenten, materialen en op de inhoud van de website berusten bij Simply Move It, of bij haar licentiegevers. Niets uit de trainingen, documentatie of website mag door de klant of deelnemers worden verveelvoudigd, verspreid of openbaar gemaakt zonder uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van Simply Move It.
Het is de klant en deelnemers niet toegestaan om zonder toestemming beeld- of geluidsopnames te maken van de trainingen, coachingssessies of evenementen van Simply Move It. Evenmin is het toegestaan de aangeboden (trainings)materialen te kopiëren of voor andere doeleinden te gebruiken dan voor interne deelname aan het traject, tenzij Simply Move It hiervoor voorafgaande toestemming heeft gegeven.
De naam “Simply Move It” en alle logo’s, foto’s en teksten op de website of in promotiemateriaal zijn eigendom van Simply Move It dan wel haar partners. Gebruik daarvan door de klant is alleen toegestaan voor zover nodig voor de uitvoering van het traject of met voorafgaande toestemming.
In strijd met dit artikel gehandeld gebruik van de intellectuele eigendom kan aanleiding geven tot directe beëindiging van de overeenkomst en/of een schadevergoedingsplicht.
Artikel 13. Privacy en vertrouwelijkheid
Partijen zullen over en weer strikte vertrouwelijkheid betrachten met betrekking tot alle informatie die zij in het kader van het traject van elkaar of van deelnemers ontvangen en die als vertrouwelijk is aangemerkt of naar haar aard vertrouwelijk behoort te zijn. De klant zorgt er bijvoorbeeld voor dat eventuele persoonlijke of bedrijfsgevoelige informatie die Simply Move It verkrijgt (bijv. tijdens gesprekken of metingen) niet verder wordt gedeeld zonder toestemming, en omgekeerd zal Simply Move It dergelijke informatie niet met derden delen, tenzij noodzakelijk voor de uitvoering of wettelijk verplicht.
Simply Move It verwerkt persoonlijke gegevens (zoals namen en contactgegevens van contactpersonen en deelnemers, alsmede eventueel gezondheidsgerelateerde informatie die vrijwillig wordt verstrekt) in overeenstemming met de geldende privacywetgeving (AVG). Deze gegevens worden uitsluitend gebruikt voor de doeleinden van het traject (o.a. communicatie, uitvoering met trainers, eventuele verslaglegging van fitheidstests) en worden niet aan derden verstrekt, tenzij dat nodig is voor de uitvoering van de overeenkomst of wettelijk verplicht is.
Op de website van Simply Move It is een Privacyverklaring beschikbaar (indien van toepassing) met nadere uitleg over hoe Simply Move It met persoonsgegevens omgaat. Vragen over privacy kunnen gesteld worden via de bekende contactgegevens.
Simply Move It treft passende technische en organisatorische maatregelen om persoonsgegevens en vertrouwelijke gegevens te beveiligen tegen ongeoorloofde toegang of verlies. In geval van een (vermoedelijk) datalek dat betrekking heeft op de klant of deelnemers, zal Simply Move It de klant daarvan op de hoogte stellen conform de wettelijke verplichtingen.
De klant stemt ermee in dat Simply Move It de naam en het logo van de klant als referentie op haar website of in offertevoorbeelden mag vermelden, uitsluitend in de context dat bij die klant een traject is uitgevoerd. Indien de klant hier bezwaar tegen heeft, kan hij dit bij aanvang of nadien kenbaar maken, en zal Simply Move It die vermelding verwijderen of achterwege laten.
Artikel 14. Gebruik van de website (disclaimer)
De content op de Simply Move It website is met zorg samengesteld en dient ter algemene informatie over de diensten. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan mogelijk onjuiste, verouderde of onvolledige informatie op de website. Simply Move It is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van dergelijke fouten of ontbrekende informatie op de site.
Simply Move It kan niet garanderen dat de website te allen tijde zonder onderbreking of foutloos functioneert. Het gebruik van de website en het ondernemen van acties op basis van de inhoud daarvan geschiedt voor eigen risico van de bezoeker.
De website kan links bevatten naar websites of content van derden. Dergelijke links zijn uitsluitend ter informatie; Simply Move It heeft geen zeggenschap over (de inhoud van) die externe websites en aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid daarvoor.
Alle op de website weergegeven materialen (zoals teksten, foto’s, grafische elementen) zijn beschermd door auteursrecht of andere rechten. Bezoekers mogen deze materialen alleen voor eigen gebruik bekijken. Het is zonder toestemming niet toegestaan om content van de website van Simply Move It te hergebruiken, te kopiëren of openbaar te maken, behoudens wettelijke uitzonderingen.
Door de website te bezoeken en te gebruiken, stemt de bezoeker in met de toepasselijkheid van deze disclaimer en de hierboven genoemde bepalingen.
Artikel 15. Toepasselijk recht en geschillen
Op alle overeenkomsten en rechtshandelingen tussen Simply Move It en de klant is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Geschillen die uit de overeenkomst of deze algemene voorwaarden voortvloeien, zullen in eerste instantie worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Simply Move It statutair gevestigd is. Niettemin zullen partijen eerst trachten een geschil in onderling overleg of middels mediation te beslechten alvorens de gang naar de rechter te maken.
Indien de klant een consument is (bijvoorbeeld een individuele deelnemer die een eigen overeenkomst met Simply Move It zou sluiten), dan heeft de consument de wettelijke rechten die hem toekomen onder consumentenrecht, waaronder – voor online aankopen – eventueel het herroepingsrecht. Deze algemene voorwaarden beogen die dwingendrechtelijke consumentenrechten niet uit te sluiten. Echter, dienstverlening van Simply Move It wordt normaliter B2B (bedrijfsmatig) aangeboden, waardoor het herroepingsrecht in principe niet van toepassing is na totstandkoming van een B2B-overeenkomst.
De Nederlandse taalversie van deze algemene voorwaarden prevaleert boven enige vertaling daarvan. In geval van interpretatieverschillen zal de Nederlandse tekst bindend zijn.
Deze algemene voorwaarden zijn voor het laatst bijgewerkt op 5 september 2025